2009-11-05

Vaccinera dig!

Det har varit tyst här på bloggen några dagar. Jag däckade i svininfluensan i förra veckan och har sedan dess försökt att återhämta mig. Svininfluensan slog förvisso till snabbt och gick över lika fort som den slog till, men de tre, fyra dagar jag var sjuk sätter fortfarande sina spår i form av trötthet och nedsatt ork.

Hög feber, extrem frossa och värk i varenda led under ett par dygn var själva kulmen på influensan. En upplevelse jag inte önskar någon annan. Så mitt råd till alla är nu:


Vaccinera dig!


Läs mer om svininfluensan på myndigheternas gemensamma informationssajt.


Media: GP, AB, AB2, AB3, AB4, AB5, AB6, HD, HD2, DN1, DN2, DN3,


Gunnar Axén

2 kommentarer:

  1. Sådär har jag mått av och till i tio år nu. Som baksmälla om jag gör något ansträngande, som att ta bilen till affären och handla till exempel. Blir oftast liggande några dagar då.

    Men för min del beror det antagligen på kvicksilverskador. Börjar bli något bättre nu, efter år av behandling med vitaminer och mineraler, omsorgsfull amalgamsanering och specialkost.

    För mig kan influensan vara livsfarlig. Men vaccinet är sannolikt snäppet värre. Så jag hoppas nästan på att få den för att slippa oroa mig mer över den, och ha den klar...

    Boostar med höga doser av immunhöjare och hoppas på det bästa. :)

    Hoppas du återhämtar dig snart, det är frustrerande att inte ha normal energinivå!

    // Ellen :)

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!
    Jag ville bli vaccinerad eftersom jag väntar på min höftledsoperation i Sollefteå, den vill jag inte missa för allt guld i världen och vill inte bli hindrad av en sådan sak som svininfluensan. Då skjuter de bara upp min operation ytterligare.
    Men nej, jag tillhör inte riskgrupperna. Så jag får vackert sitta härhemma och strunta i all mänsklig kontakt tills jag får den stora ynnesten att bli vaccinerad. Hoppas jag får vara frisk tills dess...

    SvaraRadera