2009-01-16

Från Lund till Kristianstad!

Så här långt har jag tillbringat dagen i Lund, där jag tillsammans med ett par moderata kollegor har träffat en företagare som arbetar med ledarskapsutveckling och rehabilitering, personal på Försäkringskassan och på Arbetsförmedlingen. Intensiva och mycket givande diskussioner. Ett stort tack till alla som togs sig tid att träffa oss idag och bidra till vårt fortsatta tankearbete kring frågor som rör rehabilitering och hur vi bäst hjälper människor tillbaka till arbetslivet.

Befinner mig nu på ett öresundståg i riktning mot Kristianstad där jag ska träffa allianspolitiker från socialnämnderna i Kristianstad och angränsande kommuner för att berätta om och diskutera reformeringen av sjukförsäkringen.

Det lär bli en sen hemkomst till Norrköping ikväll, men redan nu kan jag säga att resan till Skåne var väl värd att genomföra.
Gunnar Axén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar