2009-03-16

Hemfärd från Sveriges framsida


På min vandring till och från Moderaternas lokal på Avenyn, i ett gråmulet och i dimma insvept Göteborg, så kunde jag inte annat än konstatera att det är en väldigt trevlig stad. Jag förstår att göteborgarna med emfas hävdar att det är Sveriges framsida.

Närmare ett trettiotal moderata seniorer hade slutit upp till mötet och det verkar som om de tyckte att min föredragning var intressant och värd att avsätta en timme för att lyssna till. Själv uppskattade de kloka kommentarer och synpukter som framfördes och dem tar jag givetvis med mig i det fortsatta arbetet. Det är faktiskt den här formen av möten och samtal som är det roligaste inslaget i riksdagsuppdraget.

Nu sitter jag åter på tåget för hemfärd via Nässjö. Det tar lite längre tid, men å andra sidan slipper jag att skumpa på buss från Katrineholm till Norrköping.

Gunnar Axén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar