2008-11-24

Givande dag i Värmland

Efter en givande dag i Värmland sitter jag nu på tåget till Stockholm.

Under Christian Holms ledning har jag idag träffat moderata seniorer i Kristinehamn och Karlstad för att diskutera äldres ekonomi. I Kristinehamn besökte vi också ett mycket trevligt äldreboende, Tapiren, som drivs av Norlandia Omsorg. Nästan lite hotellkänsla över boendet, vilket kanske inte är så konstigt eftersom just det är en annan av Norlandias verksamhetsgrenar. När kommunen upphandlat äldreboendet så har man i första hand låtit anbudsgivarna konkurrera med kvalitet och i andra hand med pris. Det märktes. Behöver jag understryka att Alliansen styr i Kristinehamn?

I Karlstad hann vi också med ett besök på Försäkringskassan. Det blev ett givande samtal med ett antal tjänstemän som arbetade med att utreda misstänkta bidragsbrott. Jag fick med mig många kloka synpunkter till det fortsatta arbetet med dessa frågor. Alltid nyttigt att samtala med de som arbetar handfast och dagligen med våra socialförsäkringar.

Dagen avslutades med ett medlemsmöte i karlstadsmoderaternas nya och fina lokaler. Temat var "Från ohälsa till arbete". Det var många intresserade och trevliga medlemmar där, men jag kan inte förneka att det var extra trevligt att träffa Gullan Lindblad. Hon har varit riksdagsledamot för oss och var under många år moderaternas främsta företrädare i socialförsäkringsfrågor och en expert inom området, inte minst för att hon själv tidigare jobbat på Försäkringskassan. En sak är säker, Gullan håller forfarande igång och har många järn i elden.

Ett stort tack till alla som bidragit till att göra detta till en intressant och inspirerande dag!

Gunnar Axéns officiella hemsida

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar